デジタルプランニング株式会社

マーケティングに新発想を

昨日の 柳生 雄寛さんのセミナーで、マーケティングの基本として「共鳴できる人に」的なお話がありました。

約1分

FaceBookも同様で、「FaceBookが面白くない。何が面白いの?」という人は「共鳴できる人」とつながっていない(友だちになっていない、FaceBookページのファンになっていない)のでしょう。

それは「いいね!」数とか「コメント」とかで可視化されます。

これらの可視化された反応は、共鳴できる人とつながった「結果」であり、その数値を目指してマーケティングするのは本末転倒ということですね。

Comments & Trackbacks

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  1. Thanks for the recommendations shared on your own blog. Another thing I would like to say is that fat reduction is not about going on a dietary fad and trying to lose as much weight as you can in a couple of weeks. The most effective way to shed pounds is by taking it gradually and right after some basic recommendations which can provide help to make the most from a attempt to lose fat. You may realize and already be following many of these tips, however reinforcing expertise never hurts. ラ ブ ド ー ル

  2. That is the precise blog for anyone who desires to find out about this topic. You notice a lot its virtually onerous to argue with you (not that I really would need?HaHa). You positively put a brand new spin on a topic thats been written about for years. Nice stuff, simply great!

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